Gedurende bijna vier jaar heb ik het voorzitterschap van onze club, samen met de rol van bestuurslid van de Vlaamse Hockey Liga (VHL), met heel veel plezier en enthousiasme op mij genomen. Het heeft me de kans gegeven om te ontdekken waar mijn talenten liggen en waar ik heel veel plezier aan beleef. Dit maakt dat ik heb beslist om te stoppen met het voorzitterschap vanaf het einde van dit seizoen. Ik wil mij immers op het sportieve luik (geven van trainingen) verder inzetten. 

Dat betekent dat wij als club op zoek zijn naar een opvolger om op te treden als voorzitter. De verplichtingen die dit met zich meebrengen zijn o.a.: 

  • het organiseren en leiden van de maandelijkse bestuursvergadering
  • aanwezig zijn op de (bijzondere) algemene ledenvergadering van de VHL
  • nemen van beslissingen aangaande bepaalde belangrijke beslissingen wat betreft visie en missie van de club (i.s.m. de andere bestuursleden)
  • tussenkomen bij eventuele problemen en conflicten
  • jaarlijks een algemene ledenvergadering brengen naar de eigen leden 
  • aanwezigheid en representatie op evenementen zowel intern (openings BBQ, PPD dag, ...) als extern (VHL, sportlaureatenviering, ...)
  • ...

Het is zo dat ook iedere voorzitter zijn eigen accenten legt en daarvoor is er uiteraard ook ruimte. Ook dit gebeurt in overleg met de andere bestuursleden. 

Is dit een uitdaging die je aanspreekt? Heb je nog vragen? Neem dan zeker met mij contact op. (0479/88 80 38 of voorzitter@hcintermol.be)

 

 

Het is al heel lang geleden in onze clubgeschiedenis dat we een damesploeg hadden. Voor het komende seizoen willen we heel graag starten met dit te veranderen. Graag willen we het seizoen 2017-2018 starten met een damesploeg. Deze ploeg speelt hun wedstrijden op zondag. 

Graag doen we een beroep op onze leden. Kennen jullie meisjes van 18+, oude leden die nog steeds de hockeyvibes hebben, vriendinnen die wel eens van deze leuke ploegsport willen proeven, ...  maak deze oproep dan zeker kenbaar en laat hen contact opnemen met Hans Trimpeneers (h_trimpeneers@hotmail.com) of Tim van der Meer (tvbvandermeer@gmail.com). 

De conditietrainingen gaan na de paasvakantie nog door op maandag 24 april en op maandag 8 mei, met vertrek vanuit onze club en dit telkens van 18u45 tot 20u15.  Op feestdagen is er geen training.  In het weekend van 13 en 14 mei spelen de meeste ploegen al hun laatste wedstrijden. Daarna is het even uitrusten om dan klaar te zijn voor de examenperiode!  De conditietrainingen zullen dan terug van start gaan bij de aanvang van het volgende hockeyseizoen. 

 

GEZOCHT:  Verantwoordelijke voor de verhuur van het clubhuis!

Wij zijn op zoek naar iemand die zich wil ontfermen over de verhuur van het clubhuis. Taken die je hierbij op je neemt zijn: 

  • beheer van de website betreffende de verhuur van het clubhuis
  • contacten met aanvrager en bestuursafgevardigde
  • klaarmaken clubhuis voor verhuur
  • controle clubhuis na verhuur
  • ...

Ken je toevallig iemand met wie je dit graag samen wil doen, dat kan, want vele handen maken het werk lichter. 

Voor meer informatie mag je steeds contact opnemen met Sabine Boving (sabine.boving@gmail.com) of Mirjam Goos (mirjam.goos@hotmail.com). 

Interressante documenten voor alle scheidsrechters en spelers!

Klik op de respectievelijke afbeeldingen om de verschillende documenten te downloaden!

  • Het eerste document is een powerpoint presentatie met een uitgebreide uiteenzetting over alle regels van het veldhockey. 
  • De drie volgende documenten zijn PDF bestanden met daarin een compacte samenvatting van de belangrijkste spelregels voor respectievelijk 8-tallen (U10-U12), 6-tallen (U9) en 4-tallen (U7-U8)

 

Powerpoint 'Basic Field Hockey Rules':

Pictogrammen spelregels jeugdploegen:

  • U10-U12 (8-tallen)

  • U9 (6-tallen)

  • U7-U8 (4-tallen)

Beste leden

Zoals vele van jullie reeds weten zijn we volop onze organisatiestructuur aan het verruimen.  Momenteel zijn we op zoek naar mensen die samen met onze huidige sponsorverantwoordelijke, Ann Roggeman, mee werk willen maken van onze sponsoring.  We zijn op zoek naar een aantal mensen zodat we een werkgroep kunnen oprichten m.b.t. dit thema.  Immers vele handen maken het werk lichter. 

Volgende zaken worden verwacht (er wordt onderling afgesproken wie wat doet):

  • Nieuwe sponsors zoeken
  • Naar sponsors toe gaan
  • Op events sponsors mee ontvangen
  • Administratie
  • Iemand die de grote sponsors opvolgt
  • ...

Indien je hierin interesse hebt of je hebt vragen, neem dan contact op met Ann via  annroggeman@gmail.com of 0475/89 88 40.

Paasstage

Onze internationale paasstage voor de spelers van U9 t.e.m heren gaat door op maandag 3, dinsdag 4 en woensdag 5 april.

Volgende trainers hebben hun aanwezigheid reeds bekend gemaakt:

  • Andy Bull (nationaal team Engeland)
  • Julian Montone (nationaal team Italië)
  • Francesco Mitrotta (Goalkeeper, National team Italië, District Coach/trainer Be Gold)
  • Dina Algora (speelster en coach Braxgata)
  • Yannick Vermeiren (coach/trainer Herakles)
  • Roberto Lopez (speler eredivisie Herakles)
  • Candela Mejias (nationaal team U21 Spanje)
  • Paz Maccio (speelster eredivisie Wellington,District coach Be Gold)
  • Tess Brusselmans (trainer/coach Wellington)

Op één van de dagen komt ook Facundo Callioni, de kapitain van het herenteam van Royal Oree en olympisch kampioen van Argentinië, een bezoekje brengen.  Momenteel wachten we nog op de bevestiging van een Belgische sterspeler om ons ook te bezoeken op deze leuke stage. 

Voor onze jongere leden (kuikens, U7 en U8) gaat de stage door op donderdag 6 en vrijdag 7 april.

Weldra zal je meer details en de inschrijvingsformulieren online terug vinden.

 

Zomerstage

Wegens het toenemende succes en het aantal stijgende deelnemers werd er vanuit de club gekozen om de zomerstage op te splitsen zodat alle spelers ruimte hebben om zich op een kwalitatieve en veilige manier voor te bereiden op het nieuwe seizoen.

·        21 en 22/8 > kuikens, U7 + U8

·        23, 24 en 25/8 > U9 tem U12 jongens en meisjes, met eigen trainers

·        28, 28 en 30/8 > U14 tem heren olv Agustin

·        31/8 > Keeperstage

Naar jaarlijkse traditie zijn er weer een aantal wijzigingen van de spelregels bekend gemaakt door de bond. Dit jaar verandert er niets voor de 11-tallen.  Voor de jeugdploegen worden een aantal regels aangepast om meer in lijn te zijn met de regels voor de 11-tallen.

 

 

Samengevat:

  • Self-pass voor U7-U8 - Self-pass is dus vanaf nu voor ALLE categorieen van toepassing
  • U10/U11/U12 (8x8)
    • Lange corner word genomen op een denkbeeldige lijn ter hoogte van de cirkel
    • 5-meter regel wordt ingevoerd voor fouten op aanvallende speelhelft

Meer details vinden jullie via anderstaande link naar de site van de bond.  Je kan daar een pdf-document downloaden of een filmpje bekijken waarin alles gedetailleerd wordt uitgelegd.

===> Nieuwe spelregels jeugd - 2016-2017

 

Zoek op de website
Recente foto's
Verjaardagen

Gefeliciteerd !!

23/06
Valentine Verbist
23/06
Lucas Vandenberk
24/06
Hein Van Hapert
24/06
Teun Broeckx
25/06
Robin Geerts
Recent nieuws
Tijd voor verandering
03/05/2017
Damesploeg in wording
27/04/2017
Conditietraining
08/04/2017
Ben jij wie wij zoeken
08/04/2017
Documenten spelregels veldhockey
22/04/2017
Kalender
  June 2017  
M T W T F S S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Hockey Club Inter Mol    |    Sporttereinen: Emiel Becquaertlaan, 2400 Mol   |   Maatschappelijke zetel:  Lukasstraat 41, 2480 Dessel

© 2016, website powered by Twizzit.com